9 Mart 2011 Çarşamba

Marmelatlı Kurabiye


Herkese Merhaba......
Büyük bir heycanla 2 gündür camda kapıda kaldık.Yağdı yağacak derken neyse ki İstanbul'a kar yağdı ama yerler tutmadı.Hayalimiz dışarda kartopu oynamaktı ama olmadı.Buna da şükrettik en azından kar görebildik.

Evde otururken sıkıntıdan mutfağa bir gittim bir geldim ve baktım ki yazdan anaannemin verdiği marmelatı hiç kullanmamışım ve ben de basit ama evde çok beğenilerek yenilen erik marmelatıyla kurabiye yapmaya karar verdim.

Malzemeler
2 yumurta (1 'nin akı dışına)
5 kaşık pudra şekeri
1 kaşık nişasta
1 paket margarin
şeker
marmelat
aldığı kadar un

Yapılışı
Yumurtayı,pudra şekerini,nişastayı,margarini ve aldığı kadar unu yoğurup Yumuşak bir kıvam yapın.Hamuru yuvarlayıp ilkönce ayırdığımız yumurtanın akına daha sonra şeker batırın.Tepsiye dizdikten sonra bütün hamurların üzerine baş barmağınızla batırın hafif pembeleşinceye kadar pişirin.Fırından çıkarmadan önce üzerlerine marmelatı koyun ve  2 dak. daha fırında tutun.

Afiyet Olsun..........

2 yorum:

  1. Valla o karı hevesle bekledik ama senin de dediğin gibi sadece havada görebildik ellerine sağlık Ececim

    YanıtlaSil
  2. çayın yanında kurabiyeyi çok severim.ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş.öpüyorum.

    YanıtlaSil