20 Şubat 2011 Pazar

Karnıyarık Ve İzmir Pilavı

Herkese merhaba.....15 Dakika önce heycanlı bir maç yaşadık.Bağıra çağıra evi inlettik.Neslihan Abla ,Ben ve Bora.Neyse ki sonu mutlu bitti ve Fenerbahçe yüzümüzü güldürdü.
Havalar öyle bi güzeldi ki ama bugün soğuk yüzünü birkez daha gösterdi.Bende evde otururken ne yapıyım neyapıyım diye düşünüyodum.Buzluğumu açtım ve yazdan karnıyarıklık hazırladığımız patlıcanları görünce çok mutlu oldum.Kışın patlıcan almayı ve yemeyi sevmiyorum ve oyüzden bu kadar mutlu etti beni buzluğumda ki patlıcanlar....
Normalde karnıyarık yanında pirinç pilavı gibi bi takıntım vardır. Bende bu sefer değişik bir pilav yapmak istedim ve İzmir pilavı yaptım.Aslında yaparken biraz tereddütlü yaptım ama baktım ki evde baya bi sevildi.Tabi buda beni mutlu etti.

KARNIYARIK
malzemeler
5 adet patlıcan
200 gr kıyma
2 adet soğan
biber salçası
kuru maydanoz
yağ
tuz

Yapılışı
Soğanı ve salçayı az yağda kavurduktan sonra kıymayıda ekeyin ve kavurun.Piştikten sonra kuru maydanoz  ekleyin.Daha sonra iç malzemeyi patlıcanların içine doldurun.Ardından sıcak suyu yapıp patlıcanların üstüne dökün ve kısık ateşte yavaş yavaş pişirin

İZMİR PİLAV
Malzemeler
1 su bardağı pirinç
2 su bardağı et su
1 soğan
arpa şehriye
ceviz
kayısı
kuş üzümü
dolmalık fıstık
dereotu
maydanoz
tarçın

Yapılışı
İlk önce soğanı sonra arpa şehriyeyi ve daha sonrada pirinci kavurun ve kavrulduktan sonra 2 su bardağı et suyu ekleyin ve pilavı pişirip demlenmeye bırakın.Ayrı bir tavada cevizi,kayısıyı (kayısı küçük küçük doğranmış)kuş üzümü,fıstığı  2-3 dakika kavurun.Dereotu ve maydanozu ince ince kıyın ve pilav demlendikten sonra bütün malzemeleri içine ekleyin.Çay kaşığı ile tarçın ekleyip güzelce karıştırın gerçekten harika oluyor.

Afiyet Olsun................

7 yorum:

  1. izmir pilavıda farklıymış.karnıyarıkla harika bir ikili olmuş.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Nefis gozukuyor. Karniyarik yapmayali epey olmustu. Bu aralar ben de yapayim bari. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  3. Ececim lezzetler nefis gözüküyor canım ellerine sağlık,pilavı denemek isterim:)çok değişik bir lezzet olmuş.
    Şu fenerbahçe kazanmasaydı vay halime vay halimeydi:))çok şükür kazandılar:))
    çok öpüyorum seni canım..

    YanıtlaSil
  4. Evet Fenerbahçe kazanınca evde huzur oluyor değil mi? Bizde de dün gece aynı coşku yaşandı. Şu İzmir pilavı ne güzel ve değişik bir lezzetmiş. Bayıldım.

    YanıtlaSil
  5. Doğrusu Fener hepimizi mutlu etti karnıyarığı çok severim ellerine sağlık Ececim pilav da denemelik olmuş güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. nefis lezzetler olmuş zaen karnıyarığı söylemeye gerek yok baş tacı bir yemek:)
    sevgileirmle

    YanıtlaSil
  7. İzmir pilavına bayıldım! Mutlaka denemeliyim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil